dinsdag 3 maart 2009

Boekentip: Eigen Baas (Tips & Trucs)

Zelfstandig ondernemerschap heeft zijn momenten, maar als eigen baas ben je - nu ja, ook je eigen baas, je eigen helpdesk en je eigen medewerkers. Dus tot wie wend je je met prangende vragen als:

Waarom kloppen mijn planningen nooit? Hoe bescherm ik mijn ideeën? Wat zeg ik de klant als ik er niet meer uitkom? Hebben leveringsvoorwaarden zin? Wat als ze niet meer bellen? Hoe concurreer je met een offerte?

Op deze en nog 87 andere vragen geeft Tijs van den Boomen (al bekend van het legendarische Handboek Freelancen) nuchter, geestig en trefzeker de antwoorden. Of je jezelf nu eigen baas, freelancer, zzp-er of zelfstandig ondernemer noemt, dit boek is een absolute aanwinst voor je boekenplank. Alsof je een ouwe, door de wol geverfde coach onder handbereik hebt die alles al een paar keer meegemaakt heeft.

Zo wordt ondernemen onmiddellijk weer leuk. En als het tegenzit en je een 'acute aanval van zelfmedelijden hebt? Simpel:
"Maak een afspraak met een collega in loondienst. [ ...] Een CAO lezen helpt ook. Het maakt niet uit welke en het doet er niet toe waar je begint."

Voor wie er meer over wil lezen, de link naar Bol:
Eigen baas
Eigen baas
Tijs van den Boomen

Geen opmerkingen: