vrijdag 15 augustus 2008

Geld! Geld! Geld!

Ik doe het werk waar mijn hart ligt. Ik vind het heerlijk en het geeft me vleugels. Ik zou het nog doen als ik er niet voor betaald zou krijgen (en als ondernemer, kan dat ook zomaar een tijdlang gebeuren).

Desalniettemin vind ik het af en toe heerlijk om te dromen over geld. Geld, geld, geld. Ik heb mijn droomhuis op een beboste heuvel, hoog boven een Normandische baai, al uitgezocht, ik hoef alleen nog maar even rijk te worden.
Dromen is zooo leuk.... maar maakt geld nu wel of niet gelukkig?

Dit is wat filosofen, dichters en denkers zeggen:

Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig.
Arnold Schwarzenegger

Zij verklaren mij voor gek omdat ik mijn dagen voor geen goud wil verkopen; en ik verklaar hen voor gek omdat ze denken dat mijn dagen te koop zijn.
Kahlil Gibran

Elke ochtend kijk ik eerst even in de Forbes-lijst met de rijkste mensen van Amerika. Als ik er niet op sta, ga ik naar mijn werk.
Robert Orben

Op school zeiden ze dat geld niet alles is, maar dat het om geluk gaat.
Maar zodra mijn moeder dat hoorde, stuurde ze me naar een andere school.
Zsa Zsa Gabor

Geld is een goede dienaar en een slechte meester.
Nederlands spreekwoord

Geen opmerkingen: