Nog een keertje naar Molblog (dit marketingblog is echt een aanrader):
Anton-Jan Thijssen zette er de Top Tien PR-blunders op een rij.
Lach, en leer (lees vooral ook de reacties).
En laten we eerlijk zijn, wie heeft er zelf nooit een blunder gemaakt?
Ik denk zelf nog met enige huiver terug aan de offline (dachten we) geteste e-nieuwsbrief die per ongeluk (hoe? geen idee) toch uitging... met een correcte, bij ons bedrijf passende onderwerpregel, maar verder helemaal leeg.
Tja... behandel elke proefmailing of -tekst alsof hij echt uit zou kunnen gaan - je weet maar nooit. Dat geldt overigens voor elke tekst die uiteindelijk extern zal gaan. Flauwe grapjes, interne humor, doe het *niet*.
Ik heb in een vroegere baan wel eens een notitie mogen ontvangen van een ander bedrijf, waarin hier en daar tussenwerpsels uit een eerdere versie waren blijven staan. Intrigerend, als je als lezer ineens dit ziet staan:
[ .... Moeten we dit wel zo zeggen Jaap?....].
Geen opmerkingen:
Een reactie posten