donderdag 18 september 2008

De rust van onbalans

De balans in mijn leven is deze week ver te zoeken. De zorg voor mensen die me dierbaar zijn, heeft deze week veel van mijn tijd gevraagd, en ik heb die met liefde gegeven. Mijn werk loopt nu achter, en ik zal een paar avonden moeten doorwerken om het in te halen. En ook in mijn huishouden zijn fikse achterstanden: stoffige ramen, uitpuilende wasmanden en "dust bunnies" onder de bank.

Er was een tijd waarin ik me schuldig, laks en lui zou hebben gevoeld wegens ramen, wasmanden en bunnies. Tot ik op een dag besloot wat mijn prioriteiten zijn: mijn dierbaren, mijn werk en mijn huishouden. In die volgorde. En ik besloot ook daadwerkelijk achter mijn keuzes te staan. Dan maar die bunnies, dan maar die wasmanden. Ik moet niet alles willen kunnen.

Ik sta helemaal achter dit briljante motto, auteur onbekend:
"This house is clean enough to be healthy, and dirty enough to be happy".

En mijn hart werd helemaal licht toen ik vorige week dit artikel van mijn favoriete O-Magazine columniste Martha Beck las. Zij is life-coach, en, in haar eigen woorden, "kind of supposed to be an expert at combining career and family".

Heeft zij dus de perfecte balans gevonden? Noooooooo. Kan het haar wat schelen? Lees, en geniet.

Geen opmerkingen: