vrijdag 17 oktober 2008

Magie

Ik blijf nog even bij mijn 'story'-thema van deze week. Want gisteren was ik opnieuw in de ban van de kracht van verhalen.

Met twee vriendinnen en zes kinderen was ik bij de magische theatervoorstelling Het geheime boek van Merlijn in Kasteel de Haar.

Een heerlijke voorstelling, waarin de kinderen voluit met Magie Carlijn meeriepen, meegebaarden en meetoverden om het sprookjesbos te beschermen tegen de moerasheks. Als moeder - met alle ouders terecht helemaal achter in de zaal gedirigeerd om de kinderen vooraan alles goed te kunnen laten zien en meebeleven - was ik zelf ook dit keer weer diep onder de indruk van de overgave waarmee kinderen kunnen opgaan in een verhaal.

Dat we als volwassenen wat verder van onze fantasie verwijderd raken, wist ook Magie Carlijn.

Magie Carlijn, tot een vader uit het publiek: "Wanneer speelde jij voor het laatst dat je een tovenaar was?"
Vader: "Nou, dat is wel heel lang geleden, Carlijn..."
"En wanneer was je voor het laatst een piraat?"
"Ehm, ook wel erg lang geleden..."
"En wanneer heb jij voor het laatst vergaderd?"
"Gisteren?"

Wie deze mooie voorstelling nog wil zien op Kasteel de Haar moet snel zijn (kijk hier voor de data); gelukkig heeft Magie Carlijn ook een eigen website.

Geen opmerkingen: