donderdag 9 oktober 2008

Tijdelijk

Nog één keer over Klaar voor de (her)start, voor alle herintreedsters, doorstarters en carrièreswitchers. Lof! geeft een overzicht van de gouden tips van deskundigen. Samengevat in de woorden van Pia Dijkstra: "Laat los, ken je kracht en heb lef!". Als voormalig herintreedster kan ik het allemaal van harte onderschrijven.

Alleen bij tip 6 heb ik kanttekeningen. Die luidt: "Denk eraan dat alles tijdelijk is. Zo denk je nog ‘ ik kan nooit mijn eigen gang gaan’ en voor je het weet zijn de kinderen het huis uit."
Hm, als ik zo zou denken, zou ik 24 uur per dag naast mijn kinderen willen gaan zitten om er geen moment van te missen.

Ik geloof, dat je (weer) moet gaan werken omdat dat nú goed is voor jou én voor je gezin (en financiële zorg is óók zorg, dat blijkt in deze roerige beurs/banktijden maar eens te meer).

En natuurlijk, verlies niet je lange-termijnbelang uit het oog. Hoe ver het misschien ook weg lijkt, je financiële zekerheid en je pensioen zijn belangrijk.

Vraag dat maar aan de powerdames van de Vrouwen van Nu.

Geen opmerkingen: